View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2010, 07:42

Reply to topic  [ 884 posts ]  Go to page Previous  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
Ihmettelyketju 
Author Message

Post Re: Ihmettelyketju
Kata wrote:
Tilatiili wrote:
On tää kans, kun pari palstan parhaan ulosannin omaavaa (halutessaan) räksyttää toistensa kirjoitusten tasosta.

Saanen lisata tahan valiin vain, etta rupesin ihmettelemaan mita murretta PYX kirjoittaa kun se ei oikein kuulostanut miltaan murteelta eli etta ei taas etelen pellet ole yrittamassa esittaa jotakin muuta kuin ovat. Kirjoitusten sisaltoa en ole arvostellut. En minakaan rupea kirjoittamaan "stadia" kun en sita osaa (ja parhaani yritan, etta en opikaan).

Suomea en ehka osaa kunnolla mutta ainakin aitoa murretta osaan puhua ja kirjoittaa.

(Sita paitsi muutamia on kiva vahan harnata)

http://www.youtube.com/watch?v=GJN-svYa4so

Mä oon Stadilainen jossa on verta Karjalasta ja Savosta. Jos mä heitän läppää murteilla joita en täysin handlaa mitä sitte? Ja kirjakielestä - tämä just sulle - pikku pettupöksylle - ... anti olla säälistä.

Jä ketähän sä pystyisit härnäämään? Rosa - Siskosi esim. vie sua kun litran mittaa, etkä hiffaa. Muut kyllä - sinä et.

:D

08 Jul 2010, 00:42
Profile

Ihte pruukaan bamlata hesan langia.

08 Jul 2010, 09:54
Profile ICQ YIM WWW

PYX wrote:

Jä ketähän sä pystyisit härnäämään? Rosa - Siskosi esim. vie sua kun litran mittaa, etkä hiffaa. Muut kyllä - sinä et.

Enta sina? Lupaatko olla "Mies" ja vieda minua niin kunnolla, etta en pysty muuta kuin vikisemaan?

08 Jul 2010, 11:34
Profile

PYX wrote:
Kata wrote:
Tilatiili wrote:
On tää kans, kun pari palstan parhaan ulosannin omaavaa (halutessaan) räksyttää toistensa kirjoitusten tasosta.

Saanen lisata tahan valiin vain, etta rupesin ihmettelemaan mita murretta PYX kirjoittaa kun se ei oikein kuulostanut miltaan murteelta eli etta ei taas etelen pellet ole yrittamassa esittaa jotakin muuta kuin ovat. Kirjoitusten sisaltoa en ole arvostellut. En minakaan rupea kirjoittamaan "stadia" kun en sita osaa (ja parhaani yritan, etta en opikaan).

Suomea en ehka osaa kunnolla mutta ainakin aitoa murretta osaan puhua ja kirjoittaa.

(Sita paitsi muutamia on kiva vahan harnata)

http://www.youtube.com/watch?v=GJN-svYa4so

Mä oon Stadilainen jossa on verta Karjalasta ja Savosta. Jos mä heitän läppää murteilla joita en täysin handlaa mitä sitte?

Ai niin, viela lisaksi. Miksi yritat sitten kirjoittaa pohjalaisittain noilla sukujuurilla? Eiko savo tai karjala luistaisi nyt hieman paremmin ihan luonnostaan, jos ei "stadi" kelpaa.? Ei silla, etta siina mitaan hapeamista olisi, jos ei osaa jotain murretta.

08 Jul 2010, 11:37
Profile

Kata wrote:
PYX wrote:

Enta sina? Lupaatko olla "Mies" ja vieda minua niin kunnolla, etta en pysty muuta kuin vikisemaan?

Miehiä tapan työssäni.

Sinua lupaan viedä sellaisilla G - voimilla, ettet kykene vikistä. On vain me ja universaali hiljaisuus - Pyhyys, kun nautimme toisistamme.

08 Jul 2010, 12:24
Profile

Ja tuohon toiseesi Kata. Miksi en yrittäisi:) Kokonainen yksi (1) pohjalaisyritelmä kolmeen ja puoleen vuoteen. Meni sukille. Enkä ala kohta mitään kun sä aina haukut mut Katariina :(

Anna armoa?

juhhi

08 Jul 2010, 12:34
Profile

Ja Pekka S. In memoriam.

Etiketti hallussa. Pekka merillä???

http://www.youtube.com/watch?v=umm7WhxcRiw

...

10 Jul 2010, 19:25
Profile

*hymiö*, *tähän kohtaan hymiö* ja mitä näitä nyt oli.

Näyttää ja kuulostaa aivan helvetin tyhmältä.

:D Ei tää oo niin vaikeeta hei..

16 Jul 2010, 01:52
Profile

Knatterton on tässä kesällä kierrellyt Suomea ja havainnoinut muutamia asioita jotka ihmetyttävät.

Aloitetaan vaikka naisten hiusmuodista joka on mua aiemminkin ihmetyttänyt vaikken siitä mitään ymmärräkään. Ainakin maaseudulla törmää älyttömän usein naisiin jolla on hiukset värjätty niin että ”alla” on yksi väri ja päällä olevissa hiuksissa sitten joku toinen. Yleisin versio lienee mutulla tumma ”pohja” ja siihen blondia sitten päällä. Ei avaudu mulle. Ensinnäkin se näyttää hölmöltä ja toiseksi sopii ehkä jollekin stripparille. Toinen versio on se että on joku yksittäinen hiussortuva joka on sitten vedetty vaikka violetiksi. Miksi? Onko se ”cool” jossain Parkanossa?

Nyt tulee yleistys jota pahoittelen jo etukäteen mutta herran tähden että (ainakin pienellä paikkakunnilla) nykyajan nuoret naiset ovat läskejä. Siis nyt ei puhuta siitä että muutama kilo pitäisi saada pois vaan muutamia kymmeniä. Kiitti vitusti että saatte esim. sen sokeritaudin jo ennenkuin täytätte 25v, maksamme mielellämme teidän hoidot ja lääkärikäynnit sekä sairauslomat.

Jos yhdistetään edelliset kaksi ihmettelyn asiaa totean vielä jos nyt tunnistitte itsenne yo. asioista niin älkää nyt ihan vartalonmyötäisiä tai älyttömän paljastavia vaatteita laittako päällenne. Ei Knatterton missään hyvässä kunnossa ole mutta sentään sen verran säädyllinen että miettii julkisilla paikoilla vähän missä ja kuinka paljon sitä paljasta pintaa näytetään ja kenelle.

Kesä ja vähät vaatteet tuovat tietysti myös näkyviin tatuoinnit. Ei siinä mitään, monet ovat mielestäni todella makeita mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin asteikolla 1-10 kuinka fiksua on ottaa tatuointi esim rystysiin tai kaulaan? Väittäisin ettei nyt ihan järkevää jos toisen käden rystysissä lukee ”love” ja toisessa ”hate”. Makeeta, hei.

Ihmisten kirjoitustaitoa (tai lähinnä kykyä kirjoittaa oikein) on tullut myös ihmeteltyä. Sen vielä jotenkin ymmärrän että kirjoitetaan pitsa eikä pizza (taitaa ensimmäinenkin olla hyväksytty muoto) mutta miksi virvoitusjuoma on limonaadi tai buffet bufe, buffa tai puffa? Ei jumalauta, skarpata nyt edes hieman.

Oli niitä ihmetyksen aiheita lisääkin muttei nyt jaksa miettiä. Pakko hakea olut.

26 Jul 2010, 22:04
Profile

Byyyääähhhh, kiitos Nikke, ilmeisesti törmäsit meikäläiseen Jazzeilla. No, eipä tule enää lähdettyä yhtään mihinkään, koskaan.

:'(

26 Jul 2010, 22:43
Profile

Ei helvetti!

Tiuku repii seitsemää ja siellä vaan makoillaan hirveän pierunpörinän tainnuttamina..

??!

Huomenta.

27 Jul 2010, 06:05
Profile

metsänpeikko wrote:
Byyyääähhhh, kiitos Nikke, ilmeisesti törmäsit meikäläiseen Jazzeilla. No, eipä tule enää lähdettyä yhtään mihinkään, koskaan.

:'(

:) Tässä on enemmän tullut kierrettyä noita pieniä paikkakuntia, Suur-Noormarkkuhan on yli 80 000 asukkaan kaupunki. Jazzeilla emme tainneet nähdä vaikka yritin vilkuilla metrilakukioskin suuntaan, ajattelin että ehkä olisit ollut siellä. Harmi sinänsä, nyt kuohuviiniäkin sai jazzkadun varrelta, toisin kuin silloin ammoisina aikoina.

Niin ja Jazzeihin liittyen. Miten joku voi kuunnella Veeti Kalliota? Miehellä oli sentään Velvets-aikoihin vähän groovea mutta nythän mies kuulostaa siltä kuin joku olisi vienyt mieheltä munat sekä kirjaimellisesti että musiikista.

27 Jul 2010, 11:12
Profile

Nikke wrote:
Jazzeilla emme tainneet nähdä vaikka yritin vilkuilla metrilakukioskin suuntaan, ajattelin että ehkä olisit ollut siellä. Harmi sinänsä, nyt kuohuviiniäkin sai jazzkadun varrelta, toisin kuin silloin ammoisina aikoina.

Olisit soittanut, siellä mä olin metrilakukioskin liepeillä ainakin seitsemänä iltana, musta-valkoisissa hiuksissani. Viimisenä lauantaina ei kyllä koskaan päästy kadulle asti, mentiin suoraan Sedulaan kreisibailamaan, koska satoi vettä.

27 Jul 2010, 12:25
Profile
Forum Admin

Nikke kirjoitteli:
Quote:
Nyt tulee yleistys jota pahoittelen jo etukäteen mutta herran tähden että (ainakin pienellä paikkakunnilla) nykyajan nuoret naiset ovat läskejä. Siis nyt ei puhuta siitä että muutama kilo pitäisi saada pois vaan muutamia kymmeniä. Kiitti vitusti että saatte esim. sen sokeritaudin jo ennenkuin täytätte 25v, maksamme mielellämme teidän hoidot ja lääkärikäynnit sekä sairauslomat.

Juu, kyllä tuo yleistys oli hiukkasen yläkanttiin. Minähän olen pienellä paikkakunnalla töissä, ja siellä ainakin vaikuttaa, että nuoret naiset ovat vähän liiankin laihoja. Sille, että ne muutamat hiukan pullukat myös haluavat jenkkakahvojaan esitellä, ei ilmeisesti nykymaailmassa mitään voi. Toisaalta en vatsatynnyreineni voi kehua omaakaan olemustani. Joten antaa mennä vain.

Sokeritaudista sen verran, että kun se minulla huomattiin, olin 14 vuotta vanha, 178 cm pitkä ja painoa huimat 43 kg. Ei todellakaan tullut ylipainon takia teidän maksettavaksenne.

Nykyään on toki mitat noin 182 cm/ 95 kg, eli reippaasti ylipainoinen olen. Mutta älä syyllistä sokeritautia pelkästään ylipainon takia, se voi tulla muutenkin.

29 Jul 2010, 00:53
Profile

metsänpeikko wrote:
Viimisenä lauantaina ei kyllä koskaan päästy kadulle asti, mentiin suoraan Sedulaan kreisibailamaan, koska satoi vettä.

Mähän olin kadulla übercoolina vain lauantaina. Sade tosin taas vähensi intoa meidän porukassa lähteä kreisibailaamaan.
kimmo wrote:
Mutta älä syyllistä sokeritautia pelkästään ylipainon takia, se voi tulla muutenkin.

Tämä on tiedossa. Silti mulle iski kyllä silmään tuo todella räikeä ylipaino nuorilla naisilla. Tarkennetaan etten siis puhu teineistä vaan noin 20-25v naisista.

29 Jul 2010, 23:23
Profile

Nykyaan on niin muodikasta haukkua ja suoraan sanottuna lahes vihata lihavia ihmisia. Lihavat ihmisethan tuovat koko yhteiskunnan polvilleen "ahneudellaan". Siina voi sitten hyvin samalla kokea itse olevan paljon parempi halveksimalla ja ylenkatsomalla lihavia ihmisia.

Vaikka ihmisten lihominen yha nuorempana on mielestani huolestuttava ilmio niin ei se mielestani oikeuta nykyajan tyypilliseen viha/halveksimiskamppanjaan. Jos nyt puhutaan siita terveydenhuollon kuormittamisesta ylipainosta johtuvilla sairauksilla niin kylla samaan porukkaan kuuluu alkoholin ylikayttajat (eika talla tarkoiteta edes puliukkoja vaan suunnilleen ehka noin puolta suomalaisista) ja tupakoitsijat. Enta huumeiden kayttajat? En ole Suomen ensiapupoliknikalla koskaan ollut mutta aika hurjia nakyja sai nahda Irlannissa tekno-bileiden jalkeen kun porukkaa tuotiin tarisemaan huumeiden yliannosten ottamisen jalkeen. Suomen ensiapupoliknikkoja varmaankin tayttanee enemman sitten alkoholin vaikutuksen alla oleva jengi.

Ja jos tulee mieleen, etta mielipiteeni takana on oma ylipainoisuuteni niin vaarin meni. BMI:ni on 22.5, joten ihan normaalipainoisiin kuulun. Ainakin laakareiden mielesta.

30 Jul 2010, 11:19
Profile

Kata wrote:
BMI:ni on 22.5, joten ihan normaalipainoisiin kuulun. Ainakin laakareiden mielesta.

Määkin kuulun ton mukaan normaalipainoisiin, virallisen lääkärinlausunnon (viime kuussa kirjoitetun) mukaan olen jopa "pitkä, hoikka potilas", mutta omasta mielestäni edelleen kaamea läski ja amatsooni. Että kai se totuus on jossain siellä välillä, ja merkitsee kuitenkin eniten omien korvien välissä. Ja sitten kun oikein alkaa ahdistaa oma ulkomuotoa, niin muistan vain kaksi sanaa: Anaheim.

30 Jul 2010, 15:11
Profile

metsänpeikko wrote:
mutta omasta mielestäni edelleen kaamea läski ja amatsooni.

Tyypillinen nainen siis.

30 Jul 2010, 16:27
Profile

Kata wrote:
Vaikka ihmisten lihominen yha nuorempana on mielestani huolestuttava ilmio niin ei se mielestani oikeuta nykyajan tyypilliseen viha/halveksimiskamppanjaan. Jos nyt puhutaan siita terveydenhuollon kuormittamisesta ylipainosta johtuvilla sairauksilla niin kylla samaan porukkaan kuuluu alkoholin ylikayttajat (eika talla tarkoiteta edes puliukkoja vaan suunnilleen ehka noin puolta suomalaisista) ja tupakoitsijat. Enta huumeiden kayttajat?

Hyviä pointteja. En ole ihan varma siitä kuinka hyvin Kata on perillä nuorten nykykunnosta Suomessa mutta suuntahan on täällä järkyttävä. Näiden nyt parikymppisten pitäisi huoltosuhteen takia jaksaa työssä ainakin 70v asti ja jo nyt heidän yleiskuntonsa laskee selkeästi. Tulokset näkyvät nyt jo mm siinä että armeijasta tehtävien kuntotestin tulokset heikentyvät vuosittain, nuorten aikuisten tukielinsairaudet ja poissaolot töistä esim niska-/hartiavaivojen takia lisääntyvät. Eikä asia ainakaan parane nykyajan maailmassa jossa kymmenvuotiaat pelaavat pleikkaa ulkona olemisen sijaan.

Mitä tälle asialle sitten pitää tehdä? Porkkanaahan on jo tarjottu mm armeijassa sillä että nykyään alokkaiden fyysinen rasitus alkuaikoina on paljon kevyempää. Ei sitä porkkanaakaan voi loputtomiin tarjota vaan joskus on kepin aika. Mulle jäi epäselväksi miten Suomessa lihavia halveksitaan/vihataan mutta jos näin on (toki haluaisin tästä jotain esimerkkejä) niin en usko että se on kovinkaan iso hinta mikä maksetaan jos asiaa mietitään kokonaisuuden kannalta. Toki on ihmisiä jotka eivät ylipainolleen mitään voi (esim sairauden takia) mutta ihan oikeasti mua ihmetyttää tuo nuorten liikalihavuus. Ja tämä ei millään tapaa liity siihen että mun pitäisi saada kokea jotain ylemmyydentuntoa oli mun painoindeksini nyt sitten mitä vaan.

30 Jul 2010, 19:08
Profile

Ei helvetti. Heittäkää noi BMI:iit romukoppaan, jos puhutaan urheilevasta ihmisestä, niin kuin varmaan Niken ja Katan kohdalla puhutaan.

Ainakaan itse en jaksa ottaa stressiä mihin ne veromarkat menee. Jos ne ei mene "läskien" hoitoon, niin sitten ne menee huumenuorten/tupakoitsijoiden/autoilijoiden/ jne...hoitoon. Saman verran niitä lähtee ja viisaammat päättäköön mihin ne menee. Helpompaa elää ja nauttia.

Nimimerkillä: Onx läskin vieressä tilaa tai ex sä syö mitään

p.s. Läskejä ja laihoja ei saa haukkua

31 Jul 2010, 10:22
Profile
Reply to topic   [ 884 posts ]  Go to page Previous  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next